środa, 18 grudnia 2013

Tworzenie z myślą o bliskich :)

Hej :)

Dziś zaprezentuję Wam jak powstała "koperta" dla mojej przyjaciółki i kilka innych rzeczy. Maszyna do szycia poszła w ruch! :D


Skąd pomysł? Oczywiście znaleziony w sieci :P - www.pinterest.com Tylko niestety nie potrafię odnaleźć konkretnego źródła (nie zapisałam sobie linka). Kolory trochę "Tildowe", a ozdobiona skromnie, bo jedynie "znaczkiem ze stempelkiem" (dużo moich bliskich ma teraz jakieś święta, więc nie mogłam przy tym projekcie spędzić za dużo czasu).


Jak powstał "znaczek"? Ano po prostu wycięty kawałek materiału z motywem różyczki, obszyty na maszynie i przyfastrygowany do materiału (zanim jeszcze go zszyliśmy!! czyli zaraz po wycięciu odpowiedniego kształtu). Potem obszyty tasiemką ;) również ręcznie. Następnie doszyłam imitację stempelka pocztowego czarną nitką.


No, ale zacznijmy od początku ;) Bierzecie dowolny materiał (mój znaleziony w SH) i wycinacie na kształt koperty. Na przykład jeśli koperta po uszyciu ma być wielkości 10x15 cm, to wycinacie kawałek materiału wielkości takiej jak na powyższej fotografii, tj. uwzględniacie dodatek na szwy ;) Strzałeczka pokazuje Wam jak będzie złożona owa koperta, a linie przerywane miejsca zgięć. Mam nadzieję, że mój super profesjonalny szablon Wam pomoże.


Jak już macie materiał wierzchni / podszewkowy wycięty, to drugi odrysowujecie od niego ;) Ja robię to tym pisakiem do tkanin (dla mnie jest bardzo użyteczny).


Składacie razem obie tkaniny (po ewentualnym przyszyciu zdobień) do wewnątrz prawymi stronami, przypinacie szpilkami (by materiał w trakcie szycia Wam się nie rozsunął) i szyjecie. Tylko nie zapomnijcie (tak jak ja :P) pozostawić otworu (najlepiej z boku, w tym miejscu, gdzie oba materiały będą złożone w kopertę - czy to jest jasno wytłumaczone ??? nie wiem.. mam nadzieję, że się domyślicie) do przewrócenia robótki na prawą stronę ;)


Powstaje Wam jakiś tego typu twór (moja koperta ma bardzo nietypowe wymiary xD), którego brzegi otworu odpowiednio (czyli chowając do środka strzępiące się brzegi materiału) zaprasowujemy:


Zaprasowujemy również całą kopertę (mi bynajmniej ułatwia to działanie - polecam), składamy tak by na zewnątrz była jej lewa strona i zszywamy boki (w tym zszyciu chowa się tę wcześniej omówioną"dziurę do przewlekania").


Jak zszyjecie to przewracacie na prawą stronę i macie gotową kopertę. Ja tego nie uczyniłam tak, jak (wydaje mi się, że powinnam) chciałam, czyli przy użyciu takich specjalnych usztywniaczy do tkanin (koperta wtedy byłaby sztywna jak tektura).. No, ale jak nie miałam, to robiłam bez tego, bo taka też może być ;)


Dodatkowo moglibyście przyszyć kawałek rzepa lub jakiś zatrzask / guzik do zamykania koperty. Moja bez tych dodatków, ale miejmy nadzieję, ze brak ich na moim domowym magazynie nie wpłynie na radość jaką (chcę by sprawiła) sprawi mojej przyjaciółce :)


Tymczasem co jeszcze.. Karteczki :P Na przykładzie tej - wersja dla oszczędnych. Co by nie tracić za dużo fajnych papierków, przy tworzeniu wzorów "nakładanych na siebie warstw" ;) Wycinacie odpowiednio fragmenty układanki i już! :D (tylko musicie to zrobić precyzyjnie)


Powstało kilka kartek imieninowych, urodzinowych, itd. ;)


Poza tym kilka karteczek już z myślą o styczniu dla dzieciaczków z MP.. Tak to prawda.. cały czas siedzę w kartkach.. Dlaczego? To proste ;) potem nie będę mieć na to czasu. Przyjadą najbliższe mi osoby i to z nimi będę chciała spędzać czas :D a poza tym.. hihi o tym kiedy indziej ;)


A tutaj kryje się jedna taka nieco odmiennie stworzona karteczka :) bo techniką decoupage :D I co Wy na to?


Przerwa w tworzeniu i biorę się za wyciskanie tyle ile tylko się da z tej książki :P póki jeszcze nie zapakowałam jej na prezent :D


Jak widzicie działam :D tylko nic Wam świątecznego nie pokazuję.. Może jutro coś się uda sfotografować? Zobaczymy! Tymczasem nie dajcie się zwariować przedświątecznej krzątaninie i trzymajcie się cieplutko! :)

Pozdrawiam
Viola :D

26 komentarzy:

  1. Oj działasz, działasz dziewczyno:) ciekawy pomysł:) Z Książki Madzi na pewno będziesz mogła mnóstwo przepisów wykorzystać:)
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już dawno się na nią zerkałam z chęcią wypróbowania czegoś, ale teraz to juz ostatni dzwonek :P hehe xDD Nawet jest dział o ozdobach :D I like it! (a co znam kilka słów po angielskiemu hehehe)

      Usuń
    2. :) Ty jesteś szalona:) tak, tak upiecz co nieco dla ukochanego:) Pewnie przyjedzie troszkę wychudzony;)

      Usuń
    3. Hehe już mam dłuuugą listę konkretnych wymagań xD Schabowe przede wszystkim hahaha :P

      Usuń
  2. koperta i karteczki doskonałe :) takie ręcznie wykonane sa najpiękniejsze

    OdpowiedzUsuń
  3. niesamowite masz pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie ja mam takie pomysły ;) W większości się inspiruję, co potwierdzam podając miejsca skąd czerpię "wiedzę" :)

      Usuń
  4. świetny pomysł, piękne wykonanie. Najfajniejsze sa właśnie takie artefakty z duszą:) Brawo!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miły komentarz! :)

      Usuń
  5. Jakie to wszystko fajne! Twoje ręce cuda tworzą a serce miłość rozsiewa:) Najlepsze życzenia świąteczne

    OdpowiedzUsuń
  6. Korzystając z okazji, że rodzina leniuchuje, Violu kochana ... Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero po przerwie przeglądam, czytam, ale .. wzajemnie :D Choić już po :P

      Usuń
  7. Jestem zauroczona Twoimi kartkami. Sama bardzo lubię je robić, ale niestety odkąd mam Dziecko to czasu brak:-( Zadowalam się zatem wyszukiwaniem jakichś ciekawych i niespotykanych na allegro, bo tam można spotkać coś naprawdę ciekawego. No ale naszukać też się trzeba:-) Tyle, że ja to lubię:-) A w robieniu kartek chyba najważniejszy jest pomysł i Ty masz naprawdę dobre pomysły! Widziałam na blogu Groszkowej kartkę, którą od Ciebie dostała - super pomysł specjalnie dla Niej:-) No i ważne jest też, aby Ktoś kto ją dostanie docenił jej wartość. Ja trzymam wszystkie kartki i listy, które dostałam w całym moim życiu i lubię do nich wracać. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aktualnie "tworzę", bo mogę, mam czas, chęci .. podejrzewam, że kiedyś to się zmieni, ale korzystam póki mogę, bo to takie miłe zajęcie! :D

      Miło mnie zaskoczyłaś tym, że trafiłaś tu dlatego, że moje prace Cb zainteresowały :)

      Ja również trzymam kartki od bliskich mi osób, a zwłaszcza takie zrobione własnoręcznie ;)

      Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań karteczek wyjątkowych ;)

      Usuń
    2. Z wytęsknieniem czekam na nowy post i zaglądam codziennie:-) Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Myślę, że w najbliższym czasie w końcu powrócę do blogowania ;) Cieszę się i pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  8. Kapitalny kursik Violu. Cieszę się, że do mnie wpadasz. Pozdrów Mamika:-)

    OdpowiedzUsuń