niedziela, 8 grudnia 2013

"Piękno odnalezione"

Hejka ;)

Jak mija Wam druga niedziela adwentu? Ja w końcu spokojnie przejrzałam gazety, zajęłam się tym na co mi było "szkoda" czasu wcześniej :P

O czym dziś.. No nieco inspiracji z tych gazetek ;) Jakich inspirek? Dziś święta na ludowo! :D


Okładka "Werandy Country" mówi sama za siebie ;) Przykuwają wzrok te misternie zdobione bombki. Dobra zaczynamy :D Na początek lista rzeczy do kupienia na prezenty lub dla siebie / domu / bliskich ;)


Pierwsza rzuciła mi się w oczy podusia z www.czerwonamaszyna.pl, która mogłaby nieźle współgrać z ozdobionym w kolorach czerwieni domu. Jest tam nawet zakładka "polski dizajn", a co mnie jeszcze bardziej ucieszyło - "kaszubebe" :)


Następnymi kandydatami dodatków do domu lub prezentów są: ręcznie malowany drewniany konik (mnie osobiście kojarzy się z klimatem rustykalnym, nieco wiejskim) z www.norddeco.pl oraz srebrne spinki do mankietówwww.folkstar.pl (bardzo ciekawa oferta dla ulubieńców folkloru).


W tej bogatej ofercie na www.folkstar.pl znajdziemy fajną filcową torbę na laptopa Goshico. W innym ciekawym miejscu (www.sklepludowy.pl) możemy zakupić stylową ręcznie malowaną skrzynkę na klucze. Zabawny jest kubek w koguciki ;)


Odejdźmy jednak od nieco nastawionej na zysk ;) produkcji, a zajmijmy się czymś wprost z "polskiej wsi" :) Nudne plastikowe zabawki powinny wyprzeć te z takich miejsc jak Beskidzkie Centrum Zabawki Drewnianej w Stryszawie. Co ciekawe ta gmina szczyci się mianem "jednego z głównych ośrodków zabawkarstwa ludowego w Polsce", a więc warto się zainteresować ;)


Ciekawie mogą wyglądać tradycyjne wycinanki ludowe w .. nowoczesnych wnętrzach. Sądzę, że ich "symetryczność" dobrze współgrałaby z minimalizmem jakim cechują się takie wnętrza. Jednak nigdy nie sprawdzę tego, bo nie jest to "mój styl" ;) Z pewnością będą dobrze zdobiły domy rustykalne (naklejano je niegdyś na boczne ściany pułapu).

Przejdźmy do kwintesencji świątecznych zakupów - bombki :D Strona www.folkstar.pl kusi nimi już "na dzień dobry" :P a wybór mają niezły ;)


Artykuł pokazał postać Małgorzaty Esse, właścicielki naprawdę ciekawej Bombkarni - www.bombkarnia.pl.


Pomimo zauroczenia typowymi "ludowo" zdobionymi bombkami (takie "kaszubskie" mi się marzą) mą uwagę przyciągnęły i takie słodkie pastelowe :)

Jednak nie tylko w tej aktualnie analizowanej gazecie odnalazłam coś ciekawego w związku ze świętami. W "Sielskim Życiu" ;)


Artykuł w którym dowiadujemy się o nietypowej twórczości. Dlaczego nietypowej? Hah jakże ekologicznej, bo z siana! Tak figurki tworzone (plecione) z siana :D Podziwiam takie arcydzieła. Kojarzą się z wsią i są oryginalne ;) Tutaj dowiecie się więcej - nigdzie indziej czegoś takiego nie odnajdziecie.

Nom, ale co .. ja nie jestem w tyle :P Zdobyłam nieco wiejskie ozdoby choinkowe, tylko nie tak jakbym tego chciała (bo tam masowo - w Lidlu :P), ale czasem patrzymy też na cenę / wygodę stąd mój wybór :)


Takie dla niektórych "wieśniackie" rzeczy, ale powiem tyle "Piękno odnalezione" :)


Prezent już mama dostała (nie mogłam się powstrzymać :P) i bardzo jej się podobał, a ja powoli zbieram się do cudnej lektury ;) Dziękuję Pani Basiu! :D

Pozdrawiam serdecznie i ruszam w drogę ;) Życzcie mi szerokiej drogi i mało perypetii :D
Viola :)

P.S. Serdecznie witam nowych obserwatorów! Bardzo miło jest mi Was u siebie gościć :))))

10 komentarzy:

  1. Hejo mam takie srebne ozdoby na choinke i choinka tez zakupiona u nas choinka srebno-zlota bendzie pozdrawiam Natalia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Ooo to widzę, że ani klasyczna czerwień, ani modna szarość :P

      Pozdrówka! :)

      Usuń
  2. Ludowe motywy zawsze mnie urzekały. Piękne inspiracje. Szerokiej drogi zatem:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi już wróciłam ;) Dziś nie było takiej zawieruchy straszliwej ... choć lało ;/

      Usuń
  3. Ja wczoraj też Werandę wertowałam. Należało mi się po mordędze zakupów remontowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Chwila relaksu należy się każdemu :D

      Usuń