środa, 20 listopada 2013

Szczęście ..

Filozoficzny tytuł :P Jednak czy nie macie tak czasem, że za bardzo się w czymś zagalopujecie? Czy warto tak "na siłę" coś robić? Przyznacie chyba, że czasem tak bywa, iż nie potrafimy się cieszyć .. jesteśmy w nieco gorszym nastroju.

Próbowałam znaleźć jakiś fajny program do obróbki grafiki i natrafiłam (okrężną drogą :P) na ten artykuł, w którym jest mowa (choć pod kątem biznesowym) o tym, by nie rozdrabniać się na wiele zadań, a skupić na jednym .. Czyli to czego mi brakuje..hehe. Chciałabym wszystko naraz, już, od razu i najlepiej przy tym zbawić cały świat :P

Moim zdaniem zbyt często bierzemy sobie za dużo na głowę (mam na myśli tu też siebie :P). Analizując artykuł pomyślałam o tym, że przez to tracimy te nasze "szczęście" i przypomniało mi się, że mam gdzieś ciekawy wycinek z gazety na ten temat (ooo trochę musiałam go szukać w tych moich księgozbiorach):


  1. Dziękuj innym ludziom
    Chodzi o docenienie tego co przyniósł nam los - choćby rodziny, z którą możemy spędzić święta.
  2. Pogodnie patrz na świat
    Usiądź i pomyśl o tym jak chciałbyś żyć za rok, .. lat. Potem zauważ ile już osiągnąłeś :)
  3. Martw się tylko raz dziennie
    Zamiast żalić się na swój los, zmuś się do zrobienia czegoś przyjemnego - np. pójdź do kina.
  4. Pomagaj i bądź życzliwa
    Wspieranie innych odrywa od myślenia o własnych kłopotach.
  5. Nie unikaj ryzyka
    Warto wyznaczać sobie "zadania" do przezwyciężania, gdy nam się uda, to możemy być dumni z siebie.
  6. Pielęgnuj bliskie relacje
    Szczęśliwi ludzie utrzymują wyjątkowo dobre relacje z bliskimi :)
  7. Odpuszczaj sobie i innym
    Wybaczenie to coś co robisz dla siebie. Po to, by iść na przód (a nie rozpamiętywać).
  8. Zapamiętaj się
    Znajdź swoją pasję. Wewnętrzną radość daje zwłaszcza hobby.
  9. Ciesz się błahostkami
    Ci którzy delektują się choćby zwykłą herbatą są szczęśliwsi od tych, którzy nie skupiają się na tym co robią.
  10. Goń króliczka
    Ludzie osiągający swoje cele z pasją i zaangażowaniem są szczęśliwsi od tych, którzy do niczego nie dążą.
  11. Zaakceptuj przemijanie
    Pogódź się z tym, że wszystko się zmienia, przemija. To prosta droga do akceptacji siebie.
  12. Ruszaj się częściej
    Ewa Chodakowska Wam to objaśni :P

Zasady proste, a jak często zapominamy o tym, by być takimi. Ja jednak dodałabym coś od siebie:

Nie bierz za dużo na swoje barki, jak masz je za słabe ;)


Mykam się zrelaksować i wrzucam na luuuuz .. nie wszystko się może uda zrobić w czasie, ale za to jak już będzie przygotowane to na tip top :D

A tu coś smakowitego: brownie z chili i kawowym karmelem - idealne na poprawę humoru ;)

Violetta

P.S. Nie próbuję być jakimś trenerem :P Coaching to nie moja branźa xD

8 komentarzy:

  1. Wg punktu 7 postępuję na codzień, z 11 próbuję się pogodzić, idzie mi nieźle, a 12 to wciąż moja pieta Achillesowa:-)
    Świetny post!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha 12tki też nie potrafię nigdy wprowadzić na stałe do życia .. były epizody, ale tylko na próbach się skończyło :P

      Usuń
  2. Ciesz się błahostkami i zapamietaj się podobają mi się chyba najbardziej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu akurat nie mam problemu :D Zawsze jakoś dostrzegam piękno otaczającego świata i doceniam to, że po prostu żyję ;)

      Zapomniałabym jednak dodać, że z tym "zapamiętaniem się" to ja czasem przeginam właśnie i tak się w coś zaangażuje, że już potem nie ogarniam :P

      Usuń
  3. Tego Twojego to ja bym akurat nie dodała, ale to z racji tego, że mam świadomość, że to ten na górze nakłada na mnie tyle ile wie, że mogę zrobić ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem nie do końca .. bynajmniej w przypadku mojej osoby :P

      Np. odpuszczanie sobie (dałam na przykładzie tego podpunktu, bo wydaje mi się, ze on ten problem w pewien sposób porusza), to nie to samo co ciągłe popełnianie tego samego błędu .. czyli brania sobie na głowę zbyt wiele .. Ja rozumiem to w ten sposób .. mój sposób ;)

      Uważam, że z tych podpunktów każdy wynosi to, co sam chce ;) - wg swojego charakteru i doświadczenia życiowego.

      Usuń
  4. Nie jest źle, stosuję te zasady na co dzień i dlatego jestem szczęśliwa. Kiedy patrzę na Twoje zdjęcie Violu, przypominasz mi córkę szwagra, masz piękny uśmiech i miło na Ciebie popatrzeć- taka radosna młodość:-)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z uśmiechem można być pięknym zawsze ;)

      Usuń