czwartek, 21 listopada 2013

Fascynacja kulturą ludową

Witam Was ciepło :)

Dziś trochę o moim zainteresowaniu kulturą ludową. Tak właśnie .. kultura ludowa ;)

Uwielbiam polską wieś (taka dawną, bo obecna to już nie to) i stare chatki (piękne obrazy chatek).

Źródło: www.google.pl

Chęć dowiedzenia się więcej o miejscu, gdzie m.in. są moje korzenie - Kaszubach - sprawiła, że zainteresowałam się tamtym wzornictwem i kulturą. Zdecydowanym faworytem jest haft kaszubski :)

Pomyśleć by można .. kultura ludowa .. łeee .. nuda, staromodne .. ależ nie :D
Źródło: www.google.pl

Czy taka podusia nie wyglądałaby dobrze nawet w nowoczesnym wnętrzu? :) Czy taka bombka nie jest ciekawa?

Źródło: www.google.pl

Czemu nie mielibyśmy pielęgnować tego co polskie, nasze? Myślę, że za często zapominamy o pięknych polskich tradycjach i ludowej kulturze.. Przecież to własnie one budują naszą kulturę .. w końcu kultura i tradycje są podstawą każdego społeczeństwa.

Zainspirowana haftem kaszubskim stworzyłam dziś taką karteczkę dla mojej przyjaciółki:



Malując kartki korzystałam z tych źródeł: 1 , 23.

Inspirują się tymi motywami osoby, które po prostu chcą dobrze wyglądać:

W sieci można odnaleźć wiele ciekawych miejsc, które propagują kulturę ludową:

A nawet stronek do pobrania darmowych szablonów, by stworzyć coś dla najmłodszych ;)

Trochę inspiracji:

Ci którzy dobrnęli, aż dotąd mogą być zainteresowani tym :)


No i koniec!

Serdeczne pozdrowienia dla Wszystkich i podziękowania za każdą wizytę ;)
Violetta

10 komentarzy:

  1. Stare chatki tkwią gdzieś w mojej duszy. Jak widzę gdzieś - to nie ma bata- muszę podejść, dotknąć drewno, zaglądnąć przez okno.... Motywy kaszubskie bardzo mi się podobają.
    Uściski serdeczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieś uwielbiam, styl wiejskich chatek jest nie do podrobienia:) Piękne ludowe wzornictwo.. A kartka naprawdę bardzo ładnie Ci wyszła przyjaciółka napewno będzie bardzo zadowolona:)
    Pozdrawiam ciepło:)
    Ps. pokazałam już komodę:)
    Patrycja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi komódkę widziałam :D A karteczka nawiązuje nieco, bo ona na si mieszka i ruszać się stamtąd nie zamierza :P

      Usuń
  3. Ajj te wzory są przepiękne, dlatego że takie kolorowe. Teraz wieś jest raczej szara i bura. Chyba że państwo mieszczanie się do niej sprowadzą, no ale wtedy to już mamy przepych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe .. no szkoda, że nie jest to już takie, jak to sobie byśmy życzyli..

      Usuń
  4. Bombka inspirująca...........ciekawy pomysł.

    Serdeczności posyłam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieco inna niż zazwyczaj widujemy ;)

      Usuń
  5. Lubię motyw kaszubski, towarzyszy mi od dzieciństwa:) bo pochodzę właśnie z kaszub:) Kartka piękna, gdy patrzę na ten motyw czuje ciepło w sercu:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety nie wychowałam się w domu w którym były tradycje na pierwszym miejscu, ale wiem, że tam są moje korzenie i chcę zaczerpnąć nieco z tej kultury :)

      Usuń