piątek, 21 czerwca 2013

Tatusiowe DIY poduszkowe

Dzień Ojca tuż ... tuż a w DeQrant'owym światku dopiero rozpoczęły się w związku z tym prace :P

Postanowiłam tym razem podarować Ojcu poduszkę, którą sama uszyłam. Nie jestem doświadczona w tej materii (na koncie mam zaledwie kilka ściereczek kuchennych), ale pokażę Wam jak ja tego dokonałam ;)

Użyłam:
  • starej poszewki na poduszkę,
  •  igły,
  • maszyny do szycia (możecie spróbować obyć się bez niej),
  • nici (kolor biały),
  • nadruku na materiale, który zakupiłam tu: http://stragannaslowianskiej.blogspot.com/,
  • kilku kawałków sznurka (z resztek które schomikowałam).
 

Pierwszym krokiem było ucięcie górnego brzegu poduszki (pozostawiając około 15 cm luzu) i wymierzenie jakiej wielkości ma ona być (na podstawie ułożenia obrazka). Ustawiłam go tak, by na gotowej poduszce znajdował się po środku:


Następnie zaprasowałam brzeg, który jest końcem poduszki (za zaprasowaniem znajduje się ten luz, który ma służyć jako zakładka podtrzymująca poduszkę).


Po czym rozprułam brzegi poduszki, aż do momentu zaprasowania.


Następnie odcięłam jeden z dwóch brzegów (zakładka), tak by od momentu zaprasowania pozostało dodatkowo około 2 cm materiału. Brzeg zaprasowałam tak jak na zdjęciu (co ułatwiło mi przeszycie go na maszynie):


Przeszyłam oba brzegi tym samym sposobem:





Następnie wywróciłam poszewkę na lewą stronę i podszyłam do środka zakładkę.


Kawałek materiału z nadrukiem obszyłam na maszynie i przyfastrygowałam do centrum poduszki:


Niestety jak już wspominałam brakuje mi umiejętności, więc brzeg obrazka nie wyglądał najlepiej :P By ukryć wady "fabryczne" przyszyłam do brzegów wspomniane na początku kawałki sznurka. Tak gotowa podusia się prezentuje:


Mam nadzieję, że przypadnie do gustu tatuśkowi. Dodatkowo jak co roku dostanie również karteczkę, którą póki co dopracowuję ;)


A Wy co planujecie dać swym Ojcom tego dnia?

Pozdrawiam Wszystkich! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz